~ Wat een heerlijke dag! ~

>> vrijdag 27 maart 2009


Deze man herkent U vast wel: zijn echte naam mag ik, na een gerechtelijke uitspraak, niet meer noemen maar ik kan wel kwijt dat het mijn buurman is.

Om precieser te zijn: het wás mijn buurman!

Het begon allemaal 3 maanden geleden toen dit individu naast mij kwam wonen: meteen had ik door dat er iets mis was met deze man: zijn boeventronie zei mij genoeg. Bovendien realiseerde ik me dat de waarde van mijn huis flink zou kelderen als er in deze buurt dit onfrisse types komen wonen. U ziet vast ook wel meteen dat deze man vast geen goede maatschappelijke positie heeft, waarschijnlijk weinig aandacht aan zijn persoonlijke hygiene besteed en compleet onbetrouwbaar is. En mijn mensenkennis heeft mij niet in de steek gelaten want al snel had ik flink wat conflicten met deze schurk.

Het begon allemaal toen ik in mijn weelderige tuin wat 'Tofu op een stokje' aan het bereiden was op de BBQ. Het recept voor deze heerlijke delicatesse vindt U overigens ook op dit blog. Op het moment dat de 'Tofu op een stokje' klaar was hoorde ik dat ik dat de keukenmachine nog aanstond en rende de keuken in. En wat schetst mijn verbazing: toen ik terug kwam in de tuin miste er 1 'Tofu op een stokje' van de kristallen schaal waar ik mijn maaltijden altijd op serveer. In mijn ooghoek zag ik een hond wegrennen met iets in zijn bek maar ik was (en ben) er van overtuigd dat mijn buurman de dief was.

Sindsdien is de slechte verhouding tussen mij en mijn buurman alleen maar geëscaleerd: tot mijn spijt kan ik niet alle details geven over het schandalige gedrag van deze man: ik heb hem bijvoorbeeld 1 keer betrapt toen hij in adamskostuum in zijn door onkruit overwoekerde tuin rondliep en als ik daar aan terug denk raak ik weer helemaal van slag.

Door de door mij hierboven al genoemde gerechtelijke uitspraak mag ik over andere aanvaringen met deze lamlendeling niets meer zeggen maar een maand geleden heeft de rechtbank uitspraak gedaan in een zaak die ik had aangespannen en de buurman moest toen ogenblikkelijk zijn biezen pakken. De rechter was niet helemaal overtuigd van mijn argumenten maar ik had gelukkig in mijn handtasje nog wat belastend materiaal tegen hem: iets met een bezemhok, een medewerkster van de rechtbank en de net genoemde rechter.

Sindsdien heb ik van mijn buurman niks meer vernomen en dat deed mij goed. Maar vandaag kon ik mijn geluk niet op: op weg naar de bibliotheek zag ik mijn ex - buurman op straat uit de vuilnisbak eten. heerlijk om te merken dat mensen die mij irriteren of die ik gewoon niet mag zo terecht komen op de straat. Wraak is zo zoet!



Wat een heerlijke dag is het vandaag!


Gegroet!

  © Blogger templates Shiny by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP